[i55a]                                              DE LA VILLE
appliquer à la construction du bastiment de Petit Pont [sont] eii aucuns lieux endommagées, a esté ordonné que, avant que icelles poultres soient mises en œuvre ne employées aud. bastiment, qu'elles se­ront veues et visitées par me Claude Girard et sire Nicolas Doriot, en la presence dud. de Beauvais, pour savoir et entendre si elles sont bonnes et rece­vables, et telles qu'il appartient pour led. ouvrage, et que à ceste fin leur sera communiqué le marché de m° Charles Leconte; pour, lad. visitacion faicte et rapport desd. Girard et Doriot veu, en ordonner comme il apartiendra par raison. Et y assistera le sire Robert Desprez, Eschevin.
Rapport de visitacion. "De l'ordonnance de mess" les Prevost des Mar­chans et Eschevins de la Ville de Paris, nous, Nicolas Doriot, marchant et bourgeois de Paris, et Claude Girard, charpentier juré du Roy nostre sire en l'office de charpenterye, le samedi ixc jour d'Avril mil v° li
CCCXIII [CCLXII]. Pour l'office de
o avril 1552.
o                                                                                                   J
Dudict jour.
En assemblée le jour d'uy faicle, en l'Ostel de la Ville de Paris, de mess" les Prevost des Marchans, Eschevins et Conseillers de lad. Ville, pour adviser sur la procuration pure et simple, envoyée par monsr m" René Baillet, sr de Seaulx f1', Conseiller et Maistre cles Requestes de l'Ostel du Roy, premier President de Bretaigne et Conseiller d'icelle Ville, par laquelle il'remect ès mains de mess" sondict estat de Con­seiller, et neantmoings supplie lad. Ville voulloir préférer sire Claude Paluau, bourgeois de Paris; en laquelle se sont trouvez, c'est assavoir :
Monsr me Claude Guyot, Prevost des Marchans; ■ Monsr m° Guy Lormier, Eschevin;
Mess" Viole, sr d'Athis, Hennequin, Maistre des Comptes, inonsr dc Bragelongne, Lieutenant parti­culier, Courtin, Perdrier, de Livres, de Montmirel, Lecomte, Larcher, Berthelemy, Lelievre, Vivyen et Croquet, Conseillers de lad. Ville.
Après ce que mond. sr le Prevost des Marchans a proposé à la compaignée que, le jour d'hier, monsr m° Claude Boucheron, Conseiller et Procureur gene­ral du Roy en sa Court des Aydes, luy monstra une procuration passée par devant deux notaires du Chas-
DE PARIS.                                                   297
avant Pasques, nous sommes transportez sur le Petit Pont près le Petit Chastelet, pour veoir et visiter les poultres que l'on veult faire servir pour soustenir les maisons que mescl s" veullent faire construire et re­diffier de neuf du costé d'amont l'eaue, assavoir si lesdites poultres sontde bon boys, loyal et marchant, el de bonne et longue durée, lesquelles poultres, ès presences de monsr Luillier et le sire Robert Desprez, Eschevins de lad. Ville, et mc Robert de Beauvais, Contrerolleur d'icelle Ville, nous avons veues el vi­sitées, ainsi qu'il appartient, et avons trouvé que les poultres à present commencées à mectre en euvrc et celles qui sont prestes à mectre, estans aud. lieu, sont de bon boys, loyal et marchant, et sont pour estre de bonne et longue durée, pour le soustenement desd, maisons. Et tout ce certiffions estre vray, tes­moing noz soingz manuelz cy mys, les an ctjourdes-susdictz."
Ainsi signé : "Dorio et Girard."
Conseiller de Ville de mons1, de Seaulx.
(Fol. 276.)
telet de Paris, par laquelle led. srcle Seaulx donnoit povoir et auctorité aud. Boucheron et à m° Abel Le Bourguignon, ses procureurs speciaulx, de resigner et mettre ès mains de mesd. s" sond, estat de Conseiller de Ville, et que incontinant, led. sr Prevost en vint advertir mess" les Eschevins, eslans au Bureau de lad. Ville,et mist l'affaire en deliberation, pour savoir qu'il estoit hon de faire.
Tous lesquelz feurent d'avis qu'on despeschast mandemens à mess" les xxim Conseillers, pour faire la presente assemblée à ce jourd'huy trois heures de relevée, comme le portent les mandemens en­voyez, dès le jour d'hier, à chascun de mess" les Conseillers; mais pour ce qu'ilz n'estoient que quinze en nombre, et que trois de mesd. s" les Eschevins estoient absens, seroit bon de adviser si on devoit faire entrer et oyr led. Procureur et veoir lad. procuration ou non, et leur en a mond. sr de­mandé leur avis. Lesquelz ont tous esté d'avis l'aire entrer led. Boucheron.
Ce fait, a esté appellé, et a dit et declairé en lad. assemblée qu'il resignoit l'estat et office de Conseil­ler de Ville dud. sr de Seaulx ès mains de mess" les Prevost des Marchans, Eschevins et Conseillers de
(1) Sur René Baillet, voir la note 2 de la page 235 ci-dessus. 11.
38
tUPtUUEFUE NATIONALE.